Step-Aerobik

Step-aerobik

Aki szívesen és viszonylag gyorsan szabadulna meg a nem kívánt súlyfeleslegtől, úgy, hogy közben a lába és a farizma is erősödik, formálódik, annak mindenképpen ki kell próbálnia legalább egyszer a step aerobik edzésmódot.

A step aerobik a hagyományos aerobik továbbfejlesztett változata, amely már jó néhány éve hazánkban is az egyik legkedveltebb edzésforma. Nagy népszerűségét a lépcsőn végzett gyakorlatokkal elért intenzív kalória felhasználásnak és zsírégetésnek köszönheti.

A step aerobik edzés alapja, az egyszerű alap mozgásanyag, azaz a fel és lelépések sorozatos ismétlése a lépcsőn, melyből a nevét is kapta . Mindezt a zene ütemére különböző koreográfiákkal kiegészítve tesszük. Az edzés menete és nehézsége nagyban függ a választott koreográfiától, a lépéskombinációk összetételének nehézségétől és a zene tempójától is.

 


step-aerobic

Előnyei

Akárcsak a “sima” aerobik, ez is inkább a hölgyek sportja, elsősorban ugyanis a lábakat és a feneket dolgozza meg. Az egyébként könnyen elsajátítható lépéssor célirányosan a kényes részeken fejti ki a hatását. Mindamellett, hogy a problémás területeken súlycsökkenést okoz, az állóképességet is javítja, és erősíti a testet. Mivel csoportos, zenei aláfestéses mozgásfajtáról beszélünk, garantáltan könnyebb és élvezetesebb elviselni a formás fenékért és feszes combokért folytatott küzdelmet. Az állítható step – padnak köszönhetően pedig mindenki maga döntheti el, milyen nehézségű edzést akar elvégezni.