A testedzés és az alakformálás kezdetei

Többféle indíték befolyásol bennünket, amikor meghozzuk a döntést: fogyni akarunk.
Szeretnénk újra beleférni a ruhánkba, ismét megélnénk a nőiességünket, esetleg egészségügyi okok kényszerítenek. Bármelyik indok is legyen ez, nem megy másképp, határozott lépéseket kell tennünk ahhoz, hogy elindulhassunk a kitűzött cél felé. Sokan már itt feladják, mert nem tudják, hogyan is lehetne ezt az életükbe beiktatni. Mi számukra a megfelelő mozgásforma?

Azzal mindenki tisztában van, hogy a mozgás jó, a szervezetnek szüksége van a rendszeres átmozgatásra. Azt is tudjuk, hogy a mentális képességeinkre is jó hatással van a rendszeresen végzett fizikai munka.

No de hogyan lehet hatékonyan közelíteni a céljainkhoz?

Kezdjük azzal, hogy a döntést tudatosítsuk! Szeretnénk lefogyni. Le is írhatjuk a célok közé, hogy ezt a döntést meghoztuk. Még jobb, ha adunk határidőt hozzá, hogy mikorra szeretnénk ezt elérni. Itt figyeljünk, mert könnyen áteshetünk a ló túloldalára: ne 1 hónap alatt akarjunk annyit fogyni, amit hosszú időn keresztül szedtünk fel. Ha ez az erős elhatározás megvan, jöhet a következő lépés: hogyan szeretnénk fejlődni.

Több alternatíva közül is választhatunk:

  • 1) Igénybe vehetjük a számos forrásból rendelkezésünkre álló segédanyagok valamelyikét és dolgozhatunk otthon önmagunkkal. Kétségtelenül ez a legolcsóbb és legidőhatékonyabb lépés, hiszen nem kell menni sehová, kényelmesen, az otthonunkban alakulhatunk. Ez a módszer mégsem elég hatékony, mert csak erős akaratú embereknek való. Általában, akik fogyni szeretnének, pont ezzel küszködnek: az akaraterővel. Így ezt a megoldást választva igen nagy önfegyelemmel kell rendelkeznünk ahhoz, hogy eredményeket érjünk el.
  • 2) Csatlakozunk egy csoportos órához. Ez már nagyon jól működő rendszer lehet! Bizonyított tény, hogy a közösségben végzett tevékenység motiválóan hat az egyénre. Ha nemcsak egyedül vagyunk egy-egy órán, amikor dolgozunk az alakunkon, akkor a csoport támogató ereje hozzájárul a cél fenntartásához. Hiszen így a külvilág visszacsatolást tud adni a folyamatról is. Ha elkezdjük az edzéseket, és kitartóan együtt dolgozunk, akkor a társak biztató visszajelzése nyomán egyre eltökéltebbek leszünk. A csoportmunka, jó csoport esetén vidám hangulattal megspékelve még több önbizalmat és kitartást biztosít.
  • 3) A személyi edzés mind közül a leghatékonyabb! Az edző személyre szólóan csak velünk foglalkozik, felméri igényeinket, testalkatunkat, lelki beállítódásunkat, összeállít egy olyan edzéstervet, amely a lehető legrövidebb idő alatt hatékonyan tudja biztosítani a célt. Természetesen ehhez is kellünk mi magunk, hiszen hiába adja az edző a tudása legjavát, ha mi magunk nem adjuk hozzá a tőlünk telhető maximumot.
    Bármit is választunk, végső soron minden választáshoz kell önfegyelem, kitartás, és lelkesedés. Ebben segítek Nektek a lehetőségek bemutatásával, az órák, valamint a személyi edzések lehetőségével is.


 

Következő írásomban a 3 lehetőséget fogom pro és kontra analízis alá venni.

TE MÁR KÉSZEN ÁLLSZ? CSATLAKOZZ BARÁTSÁGOS KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ!