Otthoni alakformálás – pro és kontra

Az előző bejegyzésben eljutottunk addig, hogy a vágyainkat elhatározássá, határozott döntéssé érleltük:
Dolgozni akarunk az olyannyira áhított testalkat megformálásán, erősödni, fogyni akarunk, egészségesebben akarunk élni.

A kínálkozó lehetőségek:
– otthoni testedzés
– csoportos foglalkozás
– és személyi edzés.

Ezúttal az otthoni lehetőségeket elemezzük.

Vannak, akik különböző okokból nem tudnak élni a csoportos vagy személyi edzés lehetőségeivel. Az okok között szerepelhet anyagi nehézség, vagy időhiány, de akár távolságból adódó probléma is

Ilyenkor jön képbe az otthoni alakformálás. Ez a legelérhetőbb forma, hiszen számos forrásból lehet oktatóanyagokat szerezni, rengeteg videót adtak ki DVD-n, és az Interneten sem kell sokáig keresgélni, ha edzés-videót keresünk, a kínálat minden várakozást felülmúl.

Próbáld ki!

Amire szükségünk lesz: egy kis időt rászánni egy előzetes kutatásra. Mert ajánlatos lenne több edzőt, videót, módszert kipróbálni, hogy melyik szimpatikus nekünk, melyiket bírjuk erővel, lendülettel. Ha a divatos, de extrém erős gyakorlatokat összeállító edző mellett döntünk – csak név és elismertség alapján- , könnyen lehet kudarc a kezdeményezésünk vége. Hiszen, ha nem tudjuk végigcsinálni az edzéseket, ha félig belehalunk a kihívásba, az nem az önbizalmat növeli, hanem inkább a kedvet szegi, mondván: meg sem éri az erőfeszítés, amit általa nyerünk.

Nem kell azonnal megváltani a világot!

Tehát ha már megvan a kedvencünk, amit lelkesedéssel és kitartással bírunk, meg kell határozni, hogy milyen gyakorisággal fogunk dolgozni. A kezdeti lelkesedés, és az újévi lendület a mindennapi edzés felé sodor, de a kezdőknek ez túl nagy teher, jobb a kevesebbről indítani és fokozatos terhelésre szoktatni a testet, mint azonnal, minden nap rákényszeríteni egy hatalmas, számára szokatlan erőfeszítésre. Nem kell azonnal életmód-guruvá válni. A kevesebb itt is több.

Elő a naptárral és az erővel!

Ha már meghatároztuk a gyakoriságot, elő a naptárral. Vésd be az edzések időpontjait, és ehhez igazítsd a többi teendőd! Kitartásra és erőre lesz szükség, hogy minden alkalommal ez élvezze a prioritást. Ez a legnehezebb pontja az otthoni kihívásnak. Egyedül vagy az egész tervvel, nincs csapatszellem, akikkel együtt motiválnátok egymást, és nincs személyi edző sem, aki kihozná belőled a maximumot. De ha ezt áthidalod, sokat nyersz: önuralmat a saját életed felett.

Ha idáig eljutottál, valószínű, hogy érdekel a változás.

Írjuk hát össze, pro és kontra, az otthoni edzés jellemzőit:


Előnyök:

  • olcsó
  • helyszíntől független
  • saját időbesosztást tesz lehetővé
  • önuralomra, kitartásra nevel


Hátrányok:

  • korlátozottabb a rendelkezésre álló sporteszközök köre, mint egy fitness teremben
  • nincs aki felügyelje az edzést és instruáljon
  • időbe telik a számunkra igazán megfelelő gyakorlatsor összeállítása
  • jó az esély az izomláz, kisebb-nagyobb sérülések, húzódások kialakulására
  • kevésbé látványos a fejlődés
  • nincsenek csapattársak akik segítenek lendületben maradni, ha fogytán van a saját energiánk
  • támogatás híján könnyebben válunk kedvetlenné, esetleg feladjuk

Te mit gondolsz?Választanád?
Következő írás a csoportos edzésről szól majd, addig is: csatlakozz a Facebook-oldalunkhoz!