Formáld magad csoportban!

Az előző cikkünk az otthoni alakformálásra hívta fel a figyelmet, annak lehetőségeit, előnyeit és hátrányait boncolgatva. Lépjünk tovább! A csoportos edzések jó hatásait vesszük most nagyító alá.

Tavaszi zsongás

Ezen sorok írásakor épp a tavasz kezdetét éljük sok napsütéssel, finom, balzsamos levegővel, de alapvetően minden évszakban lehetne okunk mozgásba lendülni és önmagunkkal törődni. Ha úgy döntünk, hogy engedünk a tavaszi zsongás hívószavának – szeretnénk formába lendülni, aktivizálni testünket, erre kiváló lehetőséget kínál egy csoportos edzés.

Hát én immár (mit) kit válasszak?

Milyen csoportos edzést válassz? Jó, ha ismered Önmagad, és jó, ha ismered a korlátaidat. Ne akard két nap alatt eltüntetni a hosszú időn át makacs kitartással felépített összes zsírpárnát. És persze az erőnléted sem azonnal jön vissza. Ha mozgásszegény, ülő munkát végzel, akkor ne válaszd elsőre a legpörgősebb órát, sem pedig a legnagyobb erőnlétet igénylő mozgástípust. Borítékolható a kifulladás, és a kudarc élménye. Ezt Te sem akarod ugye?

Fokozatosság mindenekfelett

Tehát a legfontosabb, hogy válaszd ki, milyen erősségű legyen az óra, amihez csatlakozni szeretnél, és kezdd el, fokozatosan felépíteni. Jó, ha vásárolsz bérletet, még akkor is, ha tudod, hogy eleinte csak heti egy alkalommal jársz majd. A bérlet maga egy elköteleződött állapotot jelent, és nem feltétlen a stúdió irányába, hanem sokkal inkább önmagad számára. Ígéretet teszel magadnak, hogy törődsz a testeddel, és befizeted egy állandó programra. Az első pár hétben bőven elég lesz heti két alkalom. Figyeld majd a tested, a lelki állapotod, mert jelezni fog, mikor kér még többet!

Csoporterő

Több jó ok is van arra, hogy csapatban fejlődj! Szedjük össze!

  • Egyedül nehezebben motiválod magad, és inkább választasz egy tál ételt, mintsem a mozgás CD-det. A csoportos edzésen ez nem fordulhat elő. A közös mozgás biztosítja a csoportkohéziót és bármilyen furcsán is hangzik, a közös „szenvedés” összeköt.
  • Az alakod formálása közben pozitív visszajelzést kapsz tőlük, és további motivációt az elkötelezettségre. Hiszen a csapattársak azok, akik észreveszik a változást rajtad és azt nyomban meg is osztják veled, további munkára sarkallva.
  • Vidámság és csacsogás! Jó valahova tartozni, és ráadásul ki más érthetné meg legjobban a problémáidat, mint egy másik nő? Végre valahol bűntudat nélkül beszélhetsz a kilóidról, az edzéstervedről, anélkül, hogy ingerelnéd vele a beszélgetőpartnered. Itt nemcsak hogy érdekli őket, hogy mi van Veled, de támogatnak is jó tanáccsal. A csoportos edzés ezzel is motivál!

 

Szakképzett vezetés a csoportos edzés közben is!

Az egyénileg, otthon végzett gyakorlatok során, folyamatos kontroll híján könnyű hibázni. Ha rosszul csinálod a feladatokat, akkor a jobbik esetben hatása nincs, rosszabbik esetben jön a sérülés. Ez egy igazán jó edző mellett nem fordulhat elő. A csoportos órán is figyelemmel van arra, hogy ki, milyen betegséggel, korláttal bír, és természetesen, a feladatokat is így adja ki. Segítséget ad a helyes testtartáshoz, a helyes légzéshez és a mozdulatsor végrehajtásához is, mindez növeli az edzések hatékonyságát, minimalizálja az esetleges sérülések lehetőségét.

Milyen csoportos edzés választhatsz nálam:

  • Alakformáló edzés
  • Step-aerobic
  • Köredzés

Nos, belevágsz? Várlak szeretettel!