Tavaszi étkezési trendek

Végre vége a téli időszaknak, s kezd újra virágba borulni a természet. A hideg napokon jóval több energia szükséges, nem csupán fizikai szinten, de lelki szinten is igaz ez. Most viszont újra kinyílik a világ, és szépen lassan át kell térni a frissebb, könnyebb és egészségesebb táplálkozási módra. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy télen egészségtelenül kell táplálkozni: nem. Akkor csupán tartalmasabb, nehezebb ételekre van szükség.

Egészségesen élni

Azért hízunk el, mert a táplálkozás néhány aranyszabályát nem tartjuk be.

Nézzük, mik lehetnek ezek:

  • Egyszerre eszünk túl sokat, túltelítve a gyomrot és nehezítve az emésztést, általában vacsoraidőben tesszük ezt <
  • Egész nap szaladunk, csak bekapunk pár falatot, azok sem a jellemzően jó szénhidrátokból tevődnek össze
  • Nincs rendszer és tudatosság az étkezéseikben
  • Folyamatosan csipegetünk
  • Alapanyagokat tekintve, jellemzően egyfajta táplálékanyagot viszünk be

A jó megoldás

Ahhoz, hogy egészségesen éljünk, és megtisztítsuk a szervezetünket, tavasszal érdemes egy kis rendet tenni, valamint szemléletet váltani a fejünkben:

Leginkább a rendszeresség elvét javasolnám: a napi 4-5 étkezés jobb, mint a kettő sietve, vagy épp túlevéssel való ellensúlyozás.

A 4-5 étkezés során a szervezet nem érzékeli az éhezést, így nem jelez a test az elraktározás paranccsal. Ha ugyanis nincs rendszeresség, a test” megijed”, hogy nem lesz elég tápanyagbevitel, így nekiáll a raktározásnak.


Tehát a több – kevesebb elve mindenképp érvényesül: hiába tűnik több tápanyagbevitelnek, mégis így lehet a fogyást beindítani.

Törekedjünk arra, hogy a folyadékbevétel lehetőleg víz, vagy üres tea legyen. A cukrozott üdítők sajnos nem segítik a fogyást, és ez azokra az italokra is érvényes, amelyek 100%-os gyümölcslének hirdetik magukat. Valójában ezek is tömve vannak cukorral. Kávét ihatunk, de időzítsük közvetlen az étkezés idejére. A két étkezés közötti időszakban, ne fogyasszunk mást, csak tiszta vizet, ezzel is elősegítve az emésztést.

Az étkezések között 2-3 óra teljen el. A nassolás nem étkezés! Tehát, ha mindenáron ennénk valamit, akkor zöldség vagy gyümölcs legyen, szemben a csokival. Talán már köztudott, hogy a müzli szeletek sem az egészséges kategóriába tartoznak, de lehető legjobb egy nagy pohár víz, mint azt már feljebb említettem. Ha szeretnénk valami tartalmasabb nassolni valót, akkor ezek legyenek sótlan magvak: mandula, dió, törökmogyoró, stb.…

Mit együnk?

Fontos, hogy az évszaknak megfelelő gyümölcsöket és zöldségeket fogyasszunk. Ezek tisztább, nem tartósított, vagy üvegházból való termékek. Ha lehet, válasszunk hazait, s az ideális persze a háztáji lenne. Az is igaz, hogy már lehetetlen megoldani a teljes vegyszermentességet, de mégis: törekedni kell arra, hogy minél kevesebb méreg legyen az ételben. Fogyasszunk bőségesen ezekből. A fő étel lehet tartalmas leves, vagy hús, körettel, így nem fogjuk érezni az éhezés tüneteit.


Minden ember más és más tápanyagszükséglettel rendelkezik: nemcsak kalóriában, de az étel jellegét tekintve is másra van szükségünk. Fontos, hogy mindenki megtalálja a maga számára megfelelő, s hosszú távon tartható megoldást.

Ha Neked is szükséged lenne táplálkozási segédletre, hívj, írj!

Telefon: 06 20 311 0959
Mail: taposdlaposraahasad@gmail.com