A szélsőségről

A szélsőséges viselkedésmód a sportban is megmutatkozik. Társadalmunk legfontosabb változása, az az elvárás, hogy azonnal legyen minden, így a változás, és a formálódás is szinte rögtön menjen végbe. Az azonnaliság és az e mellett lévő kielégülés élmény szélsőségekbe hajszol. Ez a kielégülés modell a fogyasztói társadalom alapeszméje, és arra építenek, hogy minden azonnal juthasson el a fogyasztóhoz várakozás nélkül.

Türelem

Elfelejtettük azt, amit még anyáink, nagyanyáink tudtak: minden valódi eredményhez munka és idő kell.

Minél jobb eredményt szeretnénk elérni, annál több és kitartóbb munkára van szükség. Így áll a helyzet az alakformálás terén is.

Amikor az ember rájön, hogy a testének szüksége van rendezésre, munkára azért, hogy egészségesebb, és nem mellesleg: szebb legyen, akkor nagyon sok esetben beindul a szélsőség projekt. Mit értünk ez alatt?

Végletek mestere: szélsőség királya

A táplálkozás kapcsán meghozzák a teljes, zéró kalóriabevitelt, és az eddig esetleg bőségesen táplálkozó test, most hirtelen éhezni kezd. A divatos diétákból válogatva ész nélkül elkezdenek egy programot, amely lelkileg is, nem csak testileg megterhelő. Ugyanez vonatkozik a mozgásra is.

Az eddig semmilyen mozgást nem végző test most szembesül a minden nap ráerőltetett hirtelen és nehéz mozdulatokra. Ez is épp olyan kimerítő, mint az étkezés során tapasztalt hirtelen megvonás.

Ne csodálkozzunk, ha a kedvünk, hangulatunk vészesen ingadozó és szélsőséges lesz.

Oszd be és uralkodj!

Legfőképp magadon! Nehéz végig vinni a terveket egyedül , ezért jó kérni segítséget, aki megtervezi az optimális táplálkozást, és mellé a szintén optimális mozgásmennyiséget.

A fokozatosság elve itt is játszik, és természetesen a folyamatosan növekvő intenzitású edzés eredményesebb, mint a hirtelen felindulásból elkövetett (és gyorsan abbahagyott) mozgás.

A testnek sem jó, ha nem kap tápanyagot, így raktároz, ahelyett, hogy valódi fogyást indítana be. Lehet, hogy az első hétben látszik változás, de utána megáll, és nem megy tovább. Épp azért, mert megszólal a vészcsengő. Tehát mindenképp javasolt a kiegyensúlyozott étrend és mozgás is, a végletes és szélsőséges megoldások helyett!